Sidor

måndag 1 augusti 2011

Födelsedags kort till Birgitta

I somras fyllde min sambos goa mormor år och jag blev bedd att göra ett kort åt henne. Dock behövdes det få plats ganska mycket text, vilket var lite svårt med den kortviking jag valt. Jag löste det ändå på ett lite fiffigt sätt.


För att få plats med texten satte jag ihop två ark genom att färsta ett band mellan dem. På sätt fick man en lucka att öppna i kortet. Den vackra roströda blomman på framsidan vann jag i Ztinas blogcandy, tack Stina! Papprena kommer från Prima Marketing och serien heter Botanic. Underbart vackra papper! Det prickiga pappret vet jag inte var det kommer från, det hittade jag i min pappersförvaring. Tänk vad man kan hitta om man letar lite! Den runda scallopformen på baksidan har jag är en Spellbinders som jag verkligen älskar, så himla användbar.

Ha det gott!
Kram Nica

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag heter Kerstin och bor i Östersund, har inte fått till någon blogg ännu. Vilka fina kort du gjort, kommer att besöka din blogg flera gånger. Har du någon mall till detta kort?

    SvaraRadera