Sidor

söndag 30 oktober 2016

Tag in a box kort - med Blue Fern Studios

En kortvikning som jag tycker är trevlig att göra är tag in a box kort - eftersom det bjuder på lite överaskningar och är lite mer än bara ett enkelt kort. I detta kort har jag lagt till en liten ficka inuti boxen som innehåller det presentkort som födelsedagsbarnet ska få.

Pappret som jag använt kommer från Blue Fern Studios och är en nyfunnen favorit. Kanske har de funnits länge, men eftersom jag hållit uppe med scrappandet en längre tid är de nya för mig :) Serien heter Attic Charm. Ur den serien har jag använt pappren ur serien - Spring Posy och Sachet. Samt att jag stämplat papperna med fjärilar från ett ark med fjärilsstämplar.

De stora rosorna har jag själv gjort, medan de mindre kommer från Wild Orchid.
Trollsländan är en die från Magnolia och är en utav mina favorit-dies och jag tycker den gör sig mycket bra när man lägger flera i lager. I den roterande fickan inuti boxen har jag dekorerat med gamla knappar och en swirl från Die Namics. textstämpeln är en stämpel från ett ark med ordspråk som jag köpt från en numer nedlagd butik. Älskar de stämplarna! 
Tagen i fickan har jag dekorerat med samma fjäril jag har på andra sidor av kortet samt ytterligare en ordspråksstämpel från Inkido. Från samma stämpelmakare kommer den gratulationsstämpel som jag använt ¨på baksidan av tagen. det lilla kortet platsar i den lilla ficka jag lagt till - där presentkortet ska sitta.

Hoppas jag kunnat inspirera lite inför kommande projekt :)

Pyssla lugnt!

Kram Nica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar