Sidor

måndag 4 april 2011

Jag kom på nått fiffigt igår :)

Igår stog jag och städade undan alla mina pysselgrejer som var spridda i en vid skur i hela vardagsrummet. Min sambo skulle komma hem från en helg i Åre och ville nog inte se kaoset som jag orsakat :) Jag har ju inget pysselrum så jag har ockuperat vardagsrummsbordet till min sambos stora förtret. Hur som helst! När jag stod där och städade undan hittade jag en stump jättesmalt sidenband, kanske bara 3 mm brett. Så kom jag helt oväntat att tänka på mina kläder!

Helst köper jag pysselsaker, men ibland måste man ju köpa kläder också. I tröjor och annat hänger det ju nu alltid små sidenband att sätta om galgen. Jag använder aldrig dessa, för mig är de bara irriterande. Jag klipper bort dem och kastar dem. MEN! Det ska jag inte göra mer - kasta dem alltså. Asså guuuud va många kort man kan dekorera med bandstumparna! De är ju inte jättelånga, men de räcker iaf till en liten rosett.

Sedan började jag spinna vidare på kläder och shopping. Ibland sitter ju prislappen fast med ett litet snöre på pristagen, ibland även med en säkerhetsnål. Igår när jag köpte nya dukar till köket på Hemtex fick jag med små jättefina vita säkerhetsnålar. Skulle definitivt fungera som dekoration! Pristagen kan man klä med fint papper på den sida där priset är, förhoppningsvis är det vit baksida och där kan man skriva. Tada!!

En sak till...på mina fina dukar jag köpte satt prislappen också fast med ett fint litet snöre. Ja, jag kan ju säga att jag har ju sparat både prislapparna, snörena och säkerhetsnålen. Vidare kommer jag att klippa bort sidenbanden på mina kläder där de hänger kvar och göra små rosetter =D

Hoppas det är ett tips du kan ha användning av!


Ha det gott!

Kram Nica

1 kommentar:

  1. Ja d det har jag också kommit på men tack ändå, alla har kanske inte gjort det.
    Fina saker du har här!!!

    SvaraRadera