Sidor

söndag 28 april 2013

Alster från Stockhom City Scrap

I igår var jag på Stockholm City Scrap. Det var jättekul att få sitta ner och scrappa en evighet och dessutom scrappa med andra runt omkring sig! Massor av inspiration blev det och jag är nu jättenyfiken på att göra LOs och testa min bordsgrannes färg, sparkling medium. Man blev väldigt sugen på att kladda med färg som de andra gjorde, jag har ju inte riktigt kommit dit än. Men några kort blev det.
Jag testade att göra ett dopklänningskort för första gången. Det blev rätt basic men jag tycker det blev bra i alla fall.
Här utmanade jag mig själv lite, med att inte distressa mina kanter vilket jag alltid annars gör. En liten ask med kort i toppen blev det i alla fall.
Sista gjorde jag stafflikortet som jag faktiskt blev väldigt nöjd med. Mycket rosa och mycket glitter. Det kan vara svårt att se men jag har även glittrat kanterna runt kanterna på det mönstrade pappret med glittrig gelpenna. Här bestämde jag mig också för att försöka att inte färga in kanterna och det gick ju bra.

Hoppas alla ni andra på lördags-scrappen hade lika kul som jag.

Ha det gott!
 
Kram Nica


2 kommentarer:

  1. jag älskar verkligen dina band-kreationer Nica! Vart får du tag i alla ifrån?? Sen får du gärna lära mig knyta sådär vackra rosetter ;) KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla :) Självklart ska jag lära dig knyta rosetter Madde! "Band-kreationerna" gör jag också själv. Jag lär dig att göra dem med ;)

      Kram

      Radera