Sidor

lördag 25 maj 2013

Double slider card med Webster pages - Your life

Nu har jag fått ett beställningskort som skulle få åka hem till Arvika. Beställningen löd att det skulle vara ett double-sliderkort och det skulle gå i färgen rosa. Jag blev väldigt lycklig att rosa var temafärgen för det är en utav mina favoritfärger.
Jag hittade ett papper från Webster Pages i mina gömmor. Pappret kommer från serien Your life och heter Beautiful. Det är ett papper som jag inte velat använda. Ett papper som jag bara tagit fram och tittat på för att det är så vackert. Men jag har bestämt att det får vara slut med samlandet på papper som aldrig används. Jag blev i all fall väldigt nöjd med kortet.

Dagarna innan jag började med kortet fick jag ett paket från Wild Orchid med massor av blommor. Mina nya favoriter är nejlikorna men också körsbärsblommorna som jag beställde i typ alla färgkombinationer som finns, hihi. På bladen och blommorna har jag gjort små regndroppar med 3d-lack. Tycker att det blir romantiskt och resultat och ger lite mer liv åt blommorna.
Alla texter på kortet har jag embossat. Älskar den ordentligt svarta färgen som framträder efter embossing. Jag brukar oftast även på gratulationskort lägga till en stämpel med någon fin text. "Du vet väl om att du är värdefull" behöver vi alla höra ibland och därför är den en utav favoriterna bland mina stämplar. Double-sliderkort är ett väldigt roligt kort att göra när man gjort det några gånger och vet hur man ska göra för att slider-funktionen skall fungera korrekt.
 
 Ha det gott!
 
Kram Nica
 
 

1 kommentar:

  1. Vilket jättefint, härligt kort du skapat! Hoppas (och tror) både beställare och mottagare blir glada och nöjda! Ha en bra fortsatt helg!

    SvaraRadera