Sidor

torsdag 12 augusti 2010

En liten handväska som du kan fylla med kärlek och minnen

Ännu en gång var jag ute på Youtube på jakt efter inspiration. Där hittade jag en tjej som gjort ett litet etui av ett gammalt tuggummipaket. Jag tyckte det var hur gulligt som helst, så jag var ju tvungen att göra en själv också. Jag satte ett litet handtag på mitt etui, så hade jag en liten "handväska" som jag fyllde med tags.



I hålen på tagsen har jag dragit ett band som sitter fast i väskan. Jag har gjort två hål i sidan på väskan där jag sedan gjort en rosett. På så sätt tappar man inte bort sina tags. Väskan stängs med en liten magnet. Ett tips om du själv ska göra en "handväska" är att sätta magneten under pappret som du klär ditt tuggummipaket med. Det finns inget lim som är nog starkt för att hålla fast en magnet. Magneten lossnar bara varje gång du ska öppna din väska annars. Ett riktigt roligt projekt! Väskan man ju fylla med vad man vill. Tyvärr får inte betalkort plats. Annars skulle man kunna ge bort sitt presentkort i den lilla väskan. Om man vill och orkar kan ju mäta om och göra den större så att presentkortet får plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar