Sidor

onsdag 18 augusti 2010

Stafflikort - Vintage




Fick för mig att jag skulle prova att göra ett stafflikort för första gången. Jag hade tidigare köpt nytt papper från Melissa FrancesScrapparazzi för några dagar sedan som jag var tvungen att göra något med med en gång. Det fick bli bakgrunden till kortet tillsammans med rosa cardstack. Jag tog även upp den rosa cardstacken och gjorde en liten resa som jag stansade med min nyinköpta Martha Steward punch som jag älskar. Det var nu jag kom på temat till kortet och jag kom på att jag hade oanvända klippark från Sagen Vintage Design liggandes med gamla foton och frimärken som jag köpt på Panduro. Jag valde ett kort som jag tyckte om och som passade i storlek. Jag rev och "chalkade" kanterna för att få en mer utnött känsla. Sedan kom jag till en utav mina favoritdelar i kortmakeriet, att dekorera. Så jag jag letade upp blommor som passade i färg och satte dit pearl brads från panduro. Jag chalkade kanterna för att blommorna skulle passa kortet och arrangerade dem som jag tyckte passade. Jag skar också ut frimärken från klipparket, med dem dekorerade den nedre delen av kortet. När jag hade lagt ut blommorna som jag ville ha dem tyckte jag att något fattades så jag funderade på att lägga till en kakservett under fotot, men jag hittade ingen i bra storlek, så jag tog en bit utav ett annat ark från Melissa Frances - Anastasia. Rev och chalkade kanterna samt att jag rullade upp ena kanten på ett grillspett i trä, så att kanten såg gammal och rullad ut. Stämplade också dit bokstäverna PARIS. Sedan fick jag arrangerade blommorna igen. På slutet punchade jag också ut två fjärilar och knöt en liten rosett och samt att jag chaklade båda och sedan var kortet klart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar