Sidor

lördag 18 september 2010

Bröllopskort som ska fara ända till Polen

Känns som om jag massproducerar kort just nu :)
Min kompis kompis ska gifta sig och därför kom min vän till mig och bad mig göra ett kort. Jag använde vit cardstack utan textur som kortstomme. Sedan har jag använt en gammalrosa cardstack med textur bakom det mönstrade pappret från Inkido. Spetsen vet jag inte var den kommer från, men jag köpte den på Skapa Hobby i Stockholm. Jag har rispat kanterna...och chalkat dem...så klart. Gör nästan aldrig ett enda kort utan att chalka kanterna. Vad vore livet och kortmakrei utan distresser! :)

Den stora blomman är en utav de underbara blommorna från Prima flowers och bladen kommer från Flower embellishments. De små rosorna och de små knopparna vet jag inte var de kommer från, men jag köper dem i mängder hos Scrapparazzi.

Den lilla hörn dekorationen i gips kommer från en utav mina absoluta favoritdesigners - Melissa Frances. Pärlorna i hörnen är gjorda med perl maker penna. Allt glitter är ditmålat med den underbara pennan jag köpte på kortmakerikursen igår.

Det lilla pappret i bakgrunden med text på är en utskrift från datorn. Det är låten som Salem Al Fakir gjorde åt kronprincessan Victora och numera prins Daniels bröllop. Texten finns även i sin helhet innuti kortet. Detta gjort efter min kompis önskemål.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar