Sidor

fredag 3 september 2010

Mitt bidrag till tävlingen på butiken Scrapparazzi

För ett tag sedan startade en månadstävling på Scrapparazzi, som jag anmälde mig till. Man fick en blå kakservett med svampar och blommor på. denna skulle vara med på projektet för att det skulle vara godkänt. Bor du i Stockholm? Gå då in på Scrapparazzi på Krukmakargatan 3 (Mariatorget) i Stockholm och rösta på mitt kort! =)

Jag skar även ut kakservettens mitt. Jag hade innan mätt ut att hålet i kortet matchade storleken på kakservetten. Sedan skar jag även ut en ram av vanligt beige cardstack, att sätta runt kanten på kakservetten. Jag skar ut en cirkel ur ett vitt cardstack efter kanten av ramen på kakservetten.Jag glömde tyvärr chalka kanterna innan jag limmade dit kakservetten med ramen så jag duttade försiktigt dit efteråt. Innan hade jag också stämplat "svamskogsskylten" och Tilda med korg och paraply. Jag färglade dem sedan med akvarellfärger. Jag lät mamma skicka gamla ritmallar med olika figurer och motiv från Tupperware. Jag ritade ut granar och blad på olika gröna cardstack och skar ut dem. Det tog jättelång tid att skära ut granarna, men det var det värt. Jag skar också ut bladen på framsidan av kortet från samma mallar. Jag skar ut en cirkel lika stor som hålet i kortet. På den klistrade jag mitten av kakservetten och arrangerade granarna och bladen som jag hade chalkat innan. Sedan plaserade jag Tilda i svampskogen. Sedan chalkade jag bladen som skulle sitta på framsidan samt alla blommor som jag valt ut till kortet och placerade sedan svampskogsskylten. Till sist satte jag dit små strassstenar i mitten av blommorna och skar ut en liten "hösthälsningsskylt" som jag chalkade kanterna på. Klart! =)

Bild på insidan av kortet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar